L’Ajuntament de Piera està duent a terme una revisió i actualització dels Plans de Protecció Civil municipals. L’actual normativa preveu que tots aquests plans formin part d’un document únic (DUPROCIM) que ha d’incloure un llistat de totes aquelles persones amb dificultats de mobilitat que poguessin necessitar ajuda especial en cas que es produís una situació d’emergència. És el cas de persones grans que viuen soles, amb mobilitat reduïda, en situació de dependència o que no tenen vehicle propi i que no es podrien valdre per si mateixes si s’hagués de dur a terme una evacuació, per exemple, com a mesura de prevenció davant l’inici d’un incendi.
El consistori disposa d’una llista d’aquestes persones però no està actualitzat, i és per això que demana la col·laboració dels pierencs i pierenques recordant que és important comunicar aquests casos per poder actuar de forma ràpida i eficient davant qualsevol urgència. Aquesta notificació s’ha de fer arribar a través d’una instància a l’Oficina d’Atenció a la Ciutadania de l’Ajuntament.