La Diputació de Barcelona, a través de la Gerència de Serveis de Comerç de l'Àrea de Desenvolupament Econòmic i Ocupació, conjuntament amb l’Ajuntament de Piera, ha organitzat una campanya per promocionar el comerç de proximitat als eixos comercials dels municipis de la província, que ja va donar el tret de sortida el dilluns 10 de desembre de 2012, i té lloc en la seva primera fase a 21 municipis.
Des de la regidoria d’Empresa i Ocupació, amb la col·laboració de la Unió de Botiguers i Comerciants de Piera (UBIC), es treballa amb el teixit comercial del nostre municipi per tal de promoure accions de millora en el desenvolupament del comerç urbà i de proximitat, perquè creiem en el treball conjunt entre el sector públic i el sector privat, com una manera per donar resposta a les noves necessitats i requeriments en els àmbits de la gestió comercial.
Així doncs, donem suport a un model de comerç que es caracteritza per un equilibri de formats d'oferta i per disposar d'un gran nombre d'empreses familiars, empreses petites i mitjanes que actuen com a factor de cohesió social i contribueixen a la mobilitat sostenible. En la mesura que es tracta d'un comerç basat en la proximitat, esdevé també un element de convivència, seguretat, ciutadania, integració i progrés econòmic i social.
Cal dir també que a través del Servei de Comerç Urbà (SCU), la Diputació de Barcelona dóna suport tècnic i econòmic a les polítiques locals de comerç amb la finalitat de potenciar i dinamitzar el comerç urbà per tal que la ciutadania tingui al seu abast una oferta comercial variada i de qualitat, alhora que les cohesiona i compacta fent de la proximitat l'eix vertebrador d'aquest encontre de conjuntures.