Arxiu municipal

Què és l'arxiu?

L'Arxiu municipal de Piera és l'òrgan que s'ocupa de gestionar, tractar, conservar i difondre tota la documentació que produeix l'Ajuntament. També dóna suport a recerques i investigacions de particulars/ historiadors. A més, vetlla per la recuperació del patrimoni documental que els ciutadans i les entitats locals hi vulguin dipositar mitjançant cessió o donació.

Fons documental

 Tipus de documents:

  • Administratius
  • Històrics

Entre documentació administrativa i històrica trobem:

  • 6540 capses de documentació, que equivalen a 730 metres lineals.
  • També trobem 4 pergamins.
  • Arxiu fotogràfic d'indrets, festes, activitats i arranjaments d'arreu del poble i rodalies.

Manquen alguns documents referits als anys de la guerra civil (1936-1939) per destrucció en el seu moment.

Inventari Arxiu Municipal

Quadre de classificació i anys extrems:

  • Administració General, des de 1603 a 2017
  • Hisenda, des de 1621 - 2017
  • Proveïments, des de 1862 - 2015
  • Beneficència i assistència social, des de 1849 - 2014
  • Sanitat, des de 1862 - 2011
  • Obres i urbanisme, des de 1771 - 2016
  • Seguretat Pública, des de 1848 - 2006
  • Serveis militars, des de 1843 - 2001
  • Població, des de 1857 - 2016
  • Eleccions, des de 1820 - 2013
  • Ensenyament, des de 1859 - 2016
  • Cultura, des de 1932 - 2016
  • Serveis agropecuaris i medi ambient, des de 1854 - 2016

Accés i consulta

Per poder consultar la documentació de l'arxiu municipal, cal:

  • Emplenar una instància en la que ha de constar:
    • Què es vol consultar (si no se sap la documentació concreta, fer una breu explicació del tema) i la data o època (això ens permetrà acotar la cerca)
    • Un cop passada la instància a l'arxivera, aquesta es posarà en contacte amb la persona interessada.
    • Si la documentació consultada és per algun treball en concret, es demanarà, al finalitzar-lo, es lliuri una còpia a l'arxiu per enriquir el fons i per a futures cerques.
    • Tota activitat de recerca ha de respectar el dret a la privacitat de les dades personals.

Serveis i activitats:

  • Sala de consulta.
  • Servei de fotocòpia.
  • Visites concertades d'escoles.

És un servei obligatori:

No
Darrera actualització: 21.10.2024 | 10:12