El passat dimarts es feia pública l’adjudicació de la redacció del projecte de l’anomenada ronda nord de Piera. Es tracta de la primera fase de la variant de la carretera B-224 que ha d’unir els municipis de Vallbona d’Anoia i Piera.
El projecte definirà les característiques d’aquest nou vial de cinc quilòmetres que permetrà disminuir la circulació de vehicles per l’interior del nucli urbà. El traçat previst s'iniciarà a l'actual carretera B-224, a l'entrada pel costat oest del nucli de Piera, i, vorejant pel nord la població, anirà a buscar l'actual rotonda de la carretera B-231, tot aprofitant-la fins a tornar a connectar amb l'actual B-224 pel costat est del nucli central de Piera. Es preveuen tres connexions amb Piera, al costat nord, al costat est -que connectarà també amb la carretera B-231 cap a Esparreguera-, i al costat sud.
La variant de la B-224 és una infraestructura llargament reivindicada. De fet, el passat 8 de novembre, l’alcalde de Piera, Jordi Madrid, el primer tinent d’alcalde, Josep Llopart, i l’alcalde dels Hostalets de Pierola, Gerard Parcerisas, es van reunir a la Direcció d’Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat de Catalunya per a demanar la implicació de l’administració en la millora de la seguretat a la B-224.